Nog steeds in Spanje.....

6 mei 2016 - Isla Cristina, Spanje

Deze camping bevalt weer prima, grote ruime plek,midden in een natuurgebied,lekkere douches, leuke mensen, vooral de twee mannelijke receptionisten, wat een schatjes...... maar het mooiste is natuurlijk het prachtige strand, vol met schelpen....eindeloos....
De bedoeling was om hier tot zondag te blijven en dan naar Cabanas te rijden, de plek waar wij al jaren naar toe op vakantie gaan.
Alleen de camping daar is ver van het strand en je moet daar met een bootje over ( soort waddeneiland in het klein) naar de zee,en daar mag Bep niet in mee. Daarbij kwam dat de vooruitzichten qua weer ook niet zo best waren, dus wat te doen....Na enig gedelebereer besloten dat we bij minder weer toch beter op deze camping konden blijven, zowel voor Bep als voor ons.
En besloten een auto te huren, zodat wat we vanuit Cabanas wilde doen, we nu vanuit hier gaan doen. Daar hadden we een mazzeltje, we wilde een auto uit de goedkoopste categorie, dachten zelf aan een hyunda atos, fiat panda of zo, maar die hadden ze niet meer, dus mochten we voor hetzelfde geld een auto uit de duurdere categorie, een Kia Rio crdi met nog geen 4000 km op de teller....ruikt nog helemaal nieuw, en voor de prijs van 2015, dat had die leuke receptionist weer voor ons geregeld....
Gelijk ermee op stap...Portugal in... eerst naar Monto Gordo. Wij hebben nl nog steeds contact met de mensen van wie we ooit via marktplaats die vouwfietsen hebben gekocht. Als we op reis zijn, stuur ik af en toe een foto van waar de fietsen nu weer zijn. En die mensen vroegen of wij een foto wilde maken van hun camping in Monto Gordo, en zo geschiedde. .. wij vonden er niet zoveel aan....veel Nederlanders, zelfs menu kaarten in het Nederlands.....
Toen doorgereden naar Via Real de St. Antonio, daar zijn we ooit op de boot gestapt om van Portugal een dagje naar Spanje te gaan en wilde daar in het restaurant eten waar we toen ook zo lekker zaten,aan de haven, maar daar mocht Bep niet naar binnen, helaas
Doorgereden naar wat ze noemen " het Venetië van de Algarve" Tavira, en daar heerlijk gegeten aan de Rio Gilao. ...wat geslenterd en natuurlijk weer van die heerlijk pantoffels gekocht ( in ook al jaren dezelfde winkel)
Op de terugweg naar huis ( ha ha) kwamen we langs Cabanas, en ook al wilde we die bewaren voor later, konden we er niet voorbij, heel stilletjes doorheen gereden..... ohhh wat leuk om alles te zien....
Het is wel grappig, want een Nederlander waar we daar altijd contact mee hadden , Ruud( hij woont daar, had zelfs al een appartement voor ons, voor als we ooit gaan emigreren, samen met Harry)had ik een email gestuurd dat we er aan zaten te komen, die zit nu net in Nederland tot 12 mei, dus we gaan elkaar niet ontmoeten, helaas.....
De volgende dag met de auto naar Lepe, daar komen 93% van alle aardbeien in Spanje vandaan, maar aan het begin van het dorp werden we omgeleid, Iet haar onderbuikgevoel zei, daar gaan we niet in mee, we parkeren gelijk hier, ander komen we er nooit meer uit, en dat was ook zo, het hele dorp werd afgezet, auto's werden weggesleept, omdat er s' avonds een grote roma optocht zou komen. Daar wilde we wel op wachten, ware het niet dat ze al aan het oefenen waren met vuurwerk, arme Bep......
Terug naar ons eigen dorp, waren we ook nog niet echt geweest, in het begin een groot " centra de alzheimer" wat zou ik daar graag eens om het hoekje kijken. Het dorp zelf vonden we authentiek, maar armoedig, we hebben een hoop sloebers gezien...... En we zijn naar de kerk geweest, heel bijzonder, daar stond een een biechtstoel met iemand erin, en dan kwamen de mensen die wat te biechten hadden ervoor zitten op een stoeltje, maar voor iedereen zichtbaar. ....
Maar voor nu even genoeg weer......wij gaan nog een paar dagen met de auto op pad, en dan volgende week woensdag weer rijden, op naar Portugal. ....

Yvonne en Joep, nogmaals van harte gefeliciteerd. ...
Paulien, gefeliciteerd en een fijne dag morgen!!!
En Deborah, jij ook alvast gefeliciteerd en een fijne dag woensdag! !!

Iedereen een superfijn weekend, jullie hebben nu de zon die wij niet hebben en dat is jullie van harte gegund!!!!

Liefs van ons♡♡♡

Ps: jullie begrijpen dat het liedje van Madonna, La Isla Bonita voor ons voor altijd La Isla Cristina zal zijn...