Op naar Leo en Annie.......

19 juni 2016 - Amersfoort, Nederland

Lourdes, het regende weer eens, maar je moet er geweest zijn....dus wij lopend ( was maar 5 minuten, zeiden ze, half uur gelopen....) Lourdes in. Wat een drukte, was voor ons echt een cultuurshock. ....en zoveel lawaai.....en zo commercieel, zal onze lieve heer toch niet zo bedoeld hebben..... op zoek naar een kerk, was een uitvaart bezig, konden we niet in....de grot, mocht Bep niet in, wat doe je dan, we zijn lekker op een terras gaan zitten, om al die mensen te bekijken, en dat was geweldig.....we kwamen ogen tekort.....en natuurlijk kruizen gekocht, een mooie paarse.....
Nog even getwijfeld om de volgende dag terug te gaan met de camper, maar nee, ik had ondertussen Annie en Leo al geappt dat we de volgende dag zouden komen, zij staan in Zuid Frankrijk op een camping. 225 km gereden (de Diesel is hier 40 ct per liter duurder dan in Spanje en je moet goed opletten, heel weinig pompstations langs de weg....), en ja hoor daar waren ze, Leo en Annie, zo leuk. Annie had s' avonds nog een appeltaart gebakken toen ze hoorde dat we kwamen....en lekker, mmmmm
Het is een boerencamping met allemaal dieren, kippen, geiten,1 varken, ganzen, 2 bejaarde schapen, paarden, veel poezen, voor Bep reuze spannend allemaal.....en gelijk om 17 uur borreltijd, iedereen die zin heeft is welkom, heb je geen zin kom je niet....Nou wij wel natuurlijk.....mooie camping, aardige mensen, was gezellig. De volgende dag naar een rommelmarkt geweest, ziin Annie en ik gek op, wij helemaal in ons element, en ja hoor, weer een mooi kruis gescoord voor weinig....Daarna dachten we lekker koffie met taart, maar nee hoor, hier gaat alles ook dicht s' middags, Ferme......
Gelukkig was de kerk open en konden we dit keer een echt kaarsje branden, zo fijn....
En die dag was het patatdag, nou patat hebben we wel gegeten de afgelopen maanden, maar een kroket, een frikadel, het water liep ons in de mond. Toevallig een week ervoor zei ik nog tegen Iet, heb zo'n zin in een frikadel speciaal. En ja dan ben je in Lourdes geweest en komt zo jouw wens uit.....
Die avond werd hilarisch....., Leo en Annie hadden een joekel van een fles champagne voor ons bewaard, die natuurlijk op moest en we zijn party & co gaan doen, we hebben zo ontzettend gelachen, natte broekenwerk. .......heerlijk......
De volgende ochtend ging ik Bep uitlaten in een bos aan de overkant, stond daar een auto met een meisje die allemaal spullen op de grond had liggen, ze was haar auto aan het herinpakken en ik zag een slaapzak in de auto. Dus tijdens het lopen, ik bedenken hoe ik nou in het Frans kon vragen of zij daar geslapen had, doodeng zo alleen in dat donkere bos...ik haar aangesproken, ze had daar inderdaad geslapen, niet veel, want ze was inderdaad bang...Ze was vanuit Bretagne op weg naar een sollicitatiegesprek elders en in de steek gelaten door haar vriend. Toen ik zei dat aan de overkant een camping was, vertelde ze dat geen geld had..nog gevraagd of ze wel geld had voor benzine, maar dat had ze. Heb haar succes gewenst en gezegd dat ik zeker wist dat ze werd angenomen en dat die vriend een vreselijke eikel was.... Zo'n dapper meisje.....
We zouden die dag naar een ander mooi kerkje gaan wat Leo ons wilde laten zien, maar het regende weer eens pijpenstelen....dan maar aan het blog schrijven. ....en het bleef maar regenen......Wat doe je dan, lekker met z'n vieren naar een giga supermarkt ( zoiets als
bij ons de makro) Ben je er toch ff uit.....en toen scheen de zon, dus kon Leo ons toch dat kerkje laten zien, hoog in de bergen, Puyselsi.....Prachtig. ...
S' avonds naar de Mexicaanse avond,gezellig, heerlijk en veel te veel gegeten.....En toen moesten wij ons voorbereiden op de volgende dag....Een jeu de boules toernooi.....maar wederom, regen, regen, regen.....Maar toen het even droog was, toch begonnen, wij waren" de meisjes" Nog nooit gedaan, eerste potje gewonnen, tussendoor weer stoppen vanwege de regen, en ons tweede potje konden we niet afmaken, ook vanwege de regen, jammer, want we moesten tegen Leo....en we hadden zoooooo graag van hem gewonnen.......
De laatste avond had Annie heerlijk voor ons gekookt, smullen geblazen, en gezellig in de voortent. s' nachts wederom regen en de grote vraag was, komen we weg met de camper uit die blubberzooi. ...gelukt, pfffff
Uitgezwaaid door Leo en Annie op weg naar Blot L'eglise, 335 km verder....mooie camping, maar wederom regen, en dat was nog niet alles, op een gegeven moment hagelstenen, zo groot als eieren.....Hoe slecht kan het zijn. Nu willen we alleen nog maar naar huis.....maar dat is nog wel ff rijden......de volgende dag goeie ruk gemaakt , 518 km en kwamen terecht In Villers-les-Nancy, uitgekozen omdat ze een biologisch restaurant hadden, dachten we, na zo'n lange rit, gaar als boter, lekker eten......niet dus, restaurant gesloten....werd broodje knakworst....Maar we hadden toch mazzel, door al de regen kon je op gras niet meer staan, alleen op vaste kiezel, en er was nog een plek vrij. Daarna hebben ze de camping gesloten. Maar er kwamen toch mensen, files voor de ingang ( het is een echte doorgangscamping) die mochten gelukkig op de parkeerplaats van de camping staan.
En de volgende dag naar HUIS........8.30 weg gereden........en ohhh wat kan je blij zijn als je het bordje Maastricht ziet.....maar balen als je het later niet meer ziet......kwamen we in Duitsland terecht, was niet de bedoeling.....toen pas weer blij dat we het bord Amersfoort zagen. Om daar te komen vandaag in 5 landen geweest, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland, België, Nederland. ....
En zo druk op de Nederlandse weg, zijn we niet meer gewend.....
Om 4 uur kwamen we bij Harry in Hoogland aan.......helemaal klaar met rijden, doodmoe.... en dan in zo'n kleine fiat naar huis, dat is raar....zo laag bij de grond....
Het einde van een prachtige reis, op 2 dagen na, net geen 3 maanden.....
Ik heb nog twee weken vakantie en als het " ECHT " mooi weer wordt, gaan we met de camper nog even naar Callantsoog.
Het einde van dit reisblog.... we willen iedereen bedanken voor alle reacties, via dit blog, app,telefoon, sms etc

Nog even voor de statistieken,  op 28 campings gestaan en 7058  km gereden. ...