Eindelijk Portugal in......

13 mei 2016 - Alvito, Portugal

We zijn er nog lekker op uit geweest met de auto, omdat we vlak bij de grens waren vaak naar Portugal. .. op zaterdag naar Tavira, daar was vlooienmarkt, groente- en vis markt,lekker Indiaas gegeten en naar de kerk,we gaan dan om de beurt, zodat iemand buiten bij Bep blijft..... maar die mevrouw kwam op Bep af, zij mocht ook naar nubinnen, zij knuffelde met Bep, gaf haar een kruisje op haar voorhoofd en zei; You are also a Child of God. Bep met de staart omhoog huppelend de kerk in, helemaal blij ( terwijl ze normaal overal bang voor is) en tijdens het eten viel ze in slaap ( gebeurt ook nooit)..........heel bijzonder......
En een paar keer naar Cabanas. .... 1 x alleen om daar te eten, 40 km heen en 40 km terug, heel decadent.
En dit alles tussen de regenbuien door, storm, regen, omweer,maar op het strand spectaculair, het hele strand was weg, het water kwam tot achter de strandtentjes, die waren niet blij, was dweilen met de kraan open. Hele boulevard bedolven met zand, helaas geen fototoestel bij ons, een dag later wel, maar toen was het al minder....heerlijk om te jutten, wat er dan allemaal niet op het strand ligt....
En onderweg hebben we flamingos, pelikanen en gieren gezien.
Auto ingeleverd, en geprobeerd toch alles een beetje droog in de camper te krijgen..... hutspot gemaakt met een speklap,hoorde bij het weer, en die ene keer dat ik kook, gaat het brandalarm af, toch fijn om te weten dat die het doet....
Dinsdag gaan rijden, 200 km en terecht gekomen in Zambujeira do Mar.Klinkt mooi, maar met zo slecht weer, Bep weer zo onrustig bij het rijden, Iet niet lekker, en slecht nieuws over mijn werk, was het geen fijne dag ( en dat is zwak uitgedrukt. ..)
Hier twee nachten gebleven en er het beste van gemaakt. Waar wij ons in vergist hebben, is dat hier de stranden beneden zijn met enorme trappen en allemaal rotsen. Daarom besloten eens het binnenland te proberen.....
Prachtige weg, door de natuur, af en toe een dorpje, door the middel of nowwhere. ...en vier keer zigeuners tegen gekomen met paard en wagen, hele familie erop, nog wat paarden erachter en een hond, los erachter aan, vond het rot om te fotograferen, toch geprobeerd. ....En met Bep ging het weer stukken beter, we doen haar nu aan de lijn dat ze net bij ons kan komen, maar niet voorin, en ze is bekaf, want vannacht was er omweer, en dan ligt ze rillend onder mijn bed, arme schat.....
Na 127 km terecht gekomen bij een camping in Alvito, echt in the middle of nowwhere, aan een stuwmeer, waar we prachtig op uitkijken. Met als een van de campingregels: plaats uw materiaal op minstens 10 meter van andere mensen, er is plaats zat! Het lijkt nu net of we hier alleen zijn, met het stuwmeer als onze voortuin....
Het is een natuurgebied voor vogelaars, Iet heeft haar verrekijker al klaar liggen. En Bep helemaal door het dolle, het stikt hier van de konijnen, haar jachtinstinkt wordt helemaal aangewakkerd....
En nu hopen op beter weer.......

Allemaal een fijn lang pinksterweekend!!!