richting Lyon....

30 maart 2016 - Anse, Frankrijk

Hoera, Damien is jarig, gefeliciteerd!  We werden vanmorgen pas om 10.15 wakker, weer heerlijk geslapen,DOP, douchen, ontbijten, pleitte.
Nou hadden wij voor Frankrijk een tol badge gekocht bij de anwb, zodat je bij al die tol poortjes niet hoeft te wachten maar zo door kan rijden.......we hadden hem daar geplakt waar de anwb zei dat het moest, bovenin. Maar toen wij gisteren de eerst peage hadden, deed die niets.....Daar sta je dan, allemaal auto's achter je, 21.60 moesten we betalen, gelukkig hebben we een potje waar we het hele jaar munten in sparen, dus vullen maar die handel. Die badge heb ik vanmorgen onderop het raam geplakt, we hebben nl een alkoof, dus zo'n camera ziet dat niet. Iet had er weinig vertrouwen in, maar bij het eerste poortjes zei die blieb en we konden door rijden. Ook weer voor elkaar.
Volgende domme actie, we gingen tanken, en het was daar zo groot, met allerlei rotondes, dat we de verkeerde weg opgingen en zo'n 36 km moesten omrijden voordat Anita ( onze Tom tom) ons weer op de goede weg had.
in totaal 280 km gereden, trouwens langs allerlei bekende wijn streken, en terecht gekomen op camping "Les portes de Beaujolais"
Klinkt goed hè. ..... Prachtige camping, prachtig weer, lopend met Bep naar het dorpje Anse, in de hoop daar wat te kunnen eten, maar helaas, we waren te vroeg, toen op een terras wat gedronken, naast ons zaten 2 in onze ogen wat duistere mannen( we hebben ff gekeken, ze hadden geen bomgordels om). Toen wij weg gingen, kwamen ze druk pratend achter ons aan, ze riepen sac sac, sac. En wij, dapper als we waren mee terug...... Onze tas met echt alles erin ( paspoorten, geld, pasjes etc) hing nog op de stoel waar wij zaten........een grote merci beaucoup! !!!!

1. Pieter & Wilma:
    30 maart 2016
    Ohhhh tuttebellen
  2. Oma Oda:
    30 maart 2016
    Gelukkig dat er nog eerlijke mensen zijn
  3. Saskia:
    31 maart 2016
    Lieve meiden! Wat een geluk dat vooroordelen meestal onterecht zijn!
    Rij voorzichtig verder naar Lyon en veel plezier......
  4. Annie. Leo:
    31 maart 2016
    Wat een schrik voor jullie.fijn dat het goed is afgelopen.
    Maar voor ons stiekem toch wel leuk on te lezen Reis veilig verder,op naar het volgende avontuur
    Lieve groetjes van ons
  5. Yvonne:
    31 maart 2016
    Het gaat weer als vanouds niet zonder strubbelingen. Maar anders zou het maar saai zijn! Goeie reis verder en veel plezier. Liefs.